måndag, augusti 23, 2010

Positive campaigning (FP)

Jag har inte orkat bevärdiga LO:s vedervärdiga "valkampanj" med någon uppmärksamhet tidigare - ett liknande lågvattenmärke har väl sällan skådats. Jag skäms över ett exempel på "negativa campaigning" som jag hade hoppats vi skulle slippa att få se i Sverige.

Nu finns dock skäl att skriva om detta - för att uppmärksamma FP Eslövs smarta återanvändning av LO-konceptet. Fast tvärtom. Dvs, tala positivt om den egna, konkreta politiken - som då kan kontrasteras mot motståndarnas sämre alternativ. Positive campaigning - något att gilla! Här är det Jan Björklund, Birgitta Ohlsson, Nyamko Sabuni och Daniel Rhodin själv som figurerar med de positiva utropen Supersmart, Extraklokt, Megabra och Dunderrätt.

LO:s avarter sätts (0)klädsamt nog samtidigt i blixtbelysning. Bra jobbat.


Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Annika Beijbom sa...

Välskrivet, och naturligtvis har du helt rätt!
Många hälsningar
/Annika Beijbom

:)

Rasmus på Kungsholmen sa...

Tack Annika, visst är det roligare att vara positiv? :-)