Jag har inte orkat bevärdiga LO:s vedervärdiga "valkampanj" med någon uppmärksamhet tidigare - ett liknande lågvattenmärke har väl sällan skådats. Jag skäms över ett exempel på "negativa campaigning" som jag hade hoppats vi skulle slippa att få se i Sverige.
Nu finns dock skäl att skriva om detta - för att uppmärksamma FP Eslövs smarta återanvändning av LO-konceptet. Fast tvärtom. Dvs, tala positivt om den egna, konkreta politiken - som då kan kontrasteras mot motståndarnas sämre alternativ. Positive campaigning - något att gilla! Här är det Jan Björklund, Birgitta Ohlsson, Nyamko Sabuni och Daniel Rhodin själv som figurerar med de positiva utropen Supersmart, Extraklokt, Megabra och Dunderrätt.
LO:s avarter sätts (0)klädsamt nog samtidigt i blixtbelysning. Bra jobbat.
Urval av media om LO-kampanjen: Dagens Media, DN, Expressen, Politikerbloggen. Dito bloggar: Kent Persson, Helena von Schantz, Per Altenberg x2, Anna Lundberg, Christian Tegnvallius, Christer Sörliden, Adam Cwejman, Annika Beijbom, Victor Zetterman, Mattias Lönnqvist, Amanda Brihed, Björn Brändewall.
2 kommentarer:
Välskrivet, och naturligtvis har du helt rätt!
Många hälsningar
/Annika Beijbom
:)
Tack Annika, visst är det roligare att vara positiv? :-)
Skicka en kommentar