tisdag, februari 10, 2009

Frustrerande knappslarv

Ikväll har jag något frustrerad sytt i ännu en tappad knapp. Extra frustrerande var att knappen ifråga trillade ur linningen på ett par helt nyinköpta byxor av märket Matinique, första gången de användes. I förra veckan var det den dolda inre knappen i en dubbelknäppt jacka från Bertoni som behövde sys i för andra gången sedan inköpet för halvannan månad sedan. Ett liknande bekymmer var ett par manchesterbyxor från Marc O'Polo, där fållarna längst ned var ihopsydda i glesaste och svagaste laget.

Frustrerande är också att de tappade knapparna (dock ej byxfållarna) är sådana där småsaker som man aldrig orkar ta upp med affären eller tillverkaren. I dag tänkte jag dock, när frustrationen lett till tankarna på detta blogginlägg, kontakta Matinique bara för att berätta om mina knappa bekymmer. Denna ambition hejdades dock raskt när den enda kontaktväg som verkar finnas till företaget är ett telefonnumer - till moderbolaget i Danmark.

Jag är förstås trots de knappar jag sytt i genom åren långt ifrån någon sömnadsexpert. Vågar man dock ändå sig på en gissning att det inte borde vara så svårt att se till att knappar i snygga, och inte alltför billiga plagg, sys i ordentligt från början? De borde väl åtminstone kunna sitta i den första säsongen.

Nu hoppas jag kunna använda mina Marc O'Polo- och Matinique-byxor och min Bertonijacka länge utan mer sömnadsbekymmer.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Pingat på intressant.se

Inga kommentarer: